2015. október 23., péntek

Nem a mennyiség, hanem a minőség számít...



Mi mindent kezdhetünk egyetlen színezővel?
Lássuk...



Most mutatok egy példát arra, hogyan mire lehet egy színezőt használni a színezésen kívül,
mennyire sokféle készséget tudunk vele alapozni.

Azt mondják, hogy 7 percenként érdemes tevékenységet váltani, mert addig vagyunk képesek egy huzamban figyelni, koncentrálni egy adott tevékenységre.

A kép alatt látható felsorolásban szereplő kérdések, feladatok észrevétlenül, játékosan fejlesztik gyermekünket. Ennek az alapozásnak nagyon jó hasznát fogja venni iskolakezdéskor, és úgy általában.







  • Melyik oldalon ül Peppa? A kép jobb vagy bal oldalán? (téri tájékozódás)
  • Melyik kezében van az ecset? (testséma)
  • George-nak melyik kezében van az ecset? (testséma)
  • Milyen betűk vannak a hűtőre ragasztva? Mondj olyan szavakat, amik A hanggal kezdődnek! (pl. ablak, ajtó, asztal) (beszédészlelés)
  • Milyen alakja van az órának? (kör) Minek van még kör alakja a képen? (a malacok orra, arca, szeme, a mosógép ajtaja, a tűzhely kapcsolói, a függöny mintája stb.) (vizuális észlelés)
  • Hányat mutat az óra? Melyik szám van a 8 előtt és mi van utána? (matematika)
  • Rajzolj az asztal alá egy cicát! (relációk) 
  • Rajzolj egy madarat az ablak jobb felső sarkába! (téri tájékozódás síkban) 
  • Nyomtassunk ki még egy példányt a színezőből, vágjuk fel 4-10 részre. Rakja ki gyermekünk. 

Jó szórakozást és közös időtöltést kívánok mindehhez! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése